Sunday, February 12, 2012

Bar Vulkan - anmeldelse :)



B a r V u l k a n

Da var det min tur til å teste maten på Bar Vulkan. Jeg visste ikke helt hva jeg kunne forvente, da jeg ikke har noen erfaring med noen av stedene.

Lokalet er fint. Vi var seks stykker så vi satt rundt et ganske høyt bord, men det funket veldig bra. Forrett var en relativt god drink:) Og det funker det. De skal forresten ha at drinkene var gode :) Kred! Hovmesteren var ei skikkelig søt dame og det virket som om hun visste hva hun snakket om, noe som er veldig positivt.

Vi valgte å ikke spise forrestt (siden den var i flytende form) og hoppet rett på hovedretten. Det jeg også likte med menyen var at det var vinforslag på alle rettene. Kjekt. Vi endte alle på hjort med pastinakkpure, potet, rosmarinsky og tyttebær. Vi var alle enige om at det var godt kjøtt, det kunne vært litt mer tyttebær og mer saus/sky. Ellers savnet jeg personlig litt mer grønt. Men godkjent. Jeg har smakt bedre, men også langt verre. Vi måtte betale rundt 265,- for denne retten, litt stivt, så det trekker litt ned for min del.

Til dessert spiste vi en sjokoladefondant med kanelis!! (NAM!!) og kirsebær. Det smakte kjempe godt...nyydelig. Sjokoladen rant delikat utover fatet og kanelisen smakte fortreffelig. Jeg skulle bare ønske det var mer av den:( Så desserten var en skikkelig innertier.

God stemning, ok mat, god dessert, grei vin og gode drinker. Det som trekker litt ned er at det koster litt mye om man skal gjøre det til en helaften. Men - alt i alt en hyggelig kveld.
Jeg vet ikke om jeg vil spise her igjen, men at jeg kommer tilbake, DET gjør jeg :)

For meny og booking kan du gå inn på http://www.bygdoyallerestaurant.no/

Bildet fant jeg her: http://members.quintessentially.com

No comments:

Post a Comment