Tuesday, September 21, 2010

Browniescupcakes med bringebær...

Tradisjonen tro hører det hjemme med litt godsaker på teamtiden der hvor jeg jobber. Hadde egentlig ikke tenkt å bake noe, da formen tilsa noe annet..men svak som jeg er, slo jeg til og mekket sammen noe.

Oppskriften fant jeg på detsøteliv.no (der kan du forresten finne maaange gode oppskrifter på kaker og bakst) - så om du er like glad i å bake (og smake:P?) som jeg, så ta gjerne titten inn der.

Disse er en slags vanlig muffinsdeig, uten melk (som det pleier å være i enkelte), det er heller ikke noe annet flytende enn to egg.

Du trenger:
- to egg (store)
- vaniljesukker
- bakepulver
- kakao
- mel
- smør (ca 100 g) (som smeltes - rør resten inni)

Bringebær til pynt. Ca 15-18 min på 175 grader=) Velbekomme!

Slik ser det ferdige resultatet ut:
- All photos (c) Elisabeth B Normann

No comments:

Post a Comment