Tuesday, January 24, 2012

Matkurs del 1.

Da har vi vært på matkurs og tilberedt realtivt enkle, men smakfulle småretter.

Endelig har jeg lært hvordan jeg lager to av sausene man ALLTID får når man er på en indiskrestaurant. Du vet, de sausene du alltid lurer på hvordan du lager. Du lurer litt på om det er rakettvitenskap, men. Neida, det var da ganske så enkelt, så fremt man har alt man trenger av ingredienser og utstyr.

Dagens retter var ulike versjoner av en rett som man ofte får som en forrett, nemlig Pakore.
Vi testet ut fisk og ulike grønnsaker. Moro, det tar litt tid å tilberede, men ikke avskrekkende lang tid. Aller helst skal røren gjerne stå over natten eller et par timer i kjøleskapet, litt sånn som med pannekakerøra:)

Alt i alt, interessant første kveld. Moro å møte nye mennesker med samme interesse også:) Gleder meg allerede til neste gang, slik at jeg får lært meg enda mer!

No comments:

Post a Comment