Monday, February 21, 2011

Vognmand Nilsen - etter mat...

Vognmand Nilsen - et godt måltid midt på Grønland

Hadde på forhånd hørt en god del positivt om plassen og fikk endelig testet den selv.
Vi hadde bestemt oss for A la carte, men av ulike årsaker, hadde de bare VM-menyen. Greit nok. Vi gikk for en tre retters.

Forrett: Ishavsrøye med blomkål pure, appelsinbraisert fennikel, fevebønner og kryddersoya.
Se bildet under!


Dommen: Godt stekt røye, spennende med en litt annen smak på fennikelen, vi har som regel bare ovnsbakt den med olivenolje, salt og pepper og et dryss hvitløk. Kunne godt tenkt meg at den kunne vært litt mer spiss i smaken. Lurer litt på hvordan den blir med litt lime e.l.

Fevebønner må kjøpes. Spennende innslag. Fikk også beskjed om at jeg må lage blomkålpure. En god erstatning til potet. Alt i alt. Godt stekt fisk som flaket seg bra. Fin farge. Maten var litt kald da jeg fikk den, men helt greit. En lett og fin forrett.

Til hovedrett bestilte vi andelårconfit, med søt rødkål, sjysaus med stjerneanis!! og sellerirotpure. Litt skeptisk til and, men med en goood saus så ble det faktisk ikke så verst. Jeg ville kanskje foretrukket noe annet en fugl, men for all del, en ganske så god hovedrett. Min bedre halvdel var i alle fall sikker i sin sak, og hevdet dette var den beste anden han noen gang hadde spist.

Desserten var Pannacotta. Litt for syrlig for min smak. Hadde klart meg med noen sjokoladeinspirert jeg.

Vi valgte ikke vinmeny, men det er jo også et greit alternativ. Drakk en grei rødvin til anden, som heter Negroamaro, en italiener. Ganske fyldig, men ikke for mektig. Tror du får den på polet for ca 115,-

Et hyggelig måltid, god service, selv om vi måtte vente i litt overkant lenge på å få sette oss ned og bordet var ikke helt klart. Til deres unnskyldning hadde de åpnet for en halvtimes tid siden. Men førsteinntrykk er jo en del av greia. Men greie priser på maten og drikken. Du blir ikke ruinert av å ta turen hit. Kan godt tenke meg en ny tur, men da skal jeg gå for a la carte. De hadde noen spennende retter som dessverre ikke kom på VM menyen.


_______
Follow my blog with bloglovin

No comments:

Post a Comment