Thursday, September 8, 2011

Hjemmelaget mangosorbet!

M A N G O S O R B E T :

Hjemmelaget mangosorbet.

Jeg skal tilberede et slags thaimåltid i morgen og til dessert har jeg bl.a tenkt mangosorbet.

Oppskriften er ganske enkel.

Du trenger 2-3 mangoer, saften av en sitron (jeg brukte lime!), 3 ss vann og 1,5 dl sukker (sukker og vann skal du varme i en kjele til det blir sukkerlake for deretter å helle over i mangopureen. Jeg hadde også i litt ingefær for smaks skyld....

Blend alt en ei kjøkkenmaskin til du får en glatt masse. Avkjøl i kjøleskap før du legger det i fryseren. Dette er for deg som ikke har iskremmaskin. Da vet jeg ikke helt hvordan du gjør det.

Så skal den avkjølte pureen i fryseren. Etter at de har fryst kan du gjerne ta den opp og kjøre den i kjøkkenmaskinen igjen, eller røre i den, for å få ut iskrystallene. Deretter putter du den tilbake i fryseren ett par timer før servering:) Ta opp litt før du skal servere.

Mer om rettene jeg lager i morra kommer etterhvert :) Jeg gleder meg i alle fall til å spise det jeg lager..NAM!:)

Bilder:
http://asgdhshdj.tumblr.com/
http://imdocuk.com/content/1/5/3/11536/tcb409mansor_018carre-jpg_photo_recipe.jpg

No comments:

Post a Comment