Wednesday, June 6, 2012

Hjemmelagde knekkebrød:)

H j e m m e l a g d e  k n e k k e b r ø d .

Jeg kaster meg på lage det selv bølgen.


Du trenger (jeg tok sånn ca mål av ingrediensene under og tilpassa med vannmengden).
- solsikkekjerner ca 2-2.5 dl
- havregryn  ca 2-2.5 dl
- sesamfrø  ca 2-2.5 dl
- linfrø  ca 2-2.5 dl
- litt salt
- vann ca 6 dl

Bland alt sammen i en bolle og fordel utover på to bakepapirkledte stekeplater.
Ca 0.5 cm, her spørs det litt hvor tykke du vil ha de selv. Smør utover med en slikkepott.

Stek på 180 grader først (varmluft), ta ut og del i passe biter. Sett inn i ovnen igjen på ca 40 minutt. Sjekk lit hvordan det ligger an. Bytt plassering i ovnen på de to platene etter halv tid. Etter de har stekt i 40 minutt, lar du ovnen fremdeles stå på, men åpner ovnsdøra i 10 minutt. Hos meg ble dette perfekt og jeg fikk sprøe knekkebrød. Legg på rist og la de avkjøles. Server/spises med noe yummi pålegg:)

Da får du en flat, flott, knekkebrød deig..

Sånn type frø brukte jeg. De får du kjøpt i butikken.

Stek først og så rut de opp. Jeg brukte pizzaskjærer.

Ferdig! :)

Lykke til!:)

No comments:

Post a Comment