Monday, June 4, 2012

Hjemmelaget bountysjokolade :)


Jeg henger meg på og prøver kokosolje. Dyre saker forresten, men heeelt sikkert veldig bra. Litt skeptisk, men uansett verdt å prøve. Driver ingen diett på noe vis, men tenkte å prøve og lage noe hjemmelaget godteri. Det vil vise seg om det blir godt..:=)

Kokosolje får du kjøpt på nettet (en eller annen plassen) og på helsekost. Jeg måtte ut med 200,- for en liten boks. Så sunt bør det f*** meg være:P

Så smelta jeg ca to ss med kokosolje.
Kokosmelk - det som er stivna - smeltes sammen med kokosoljen. Rør inn kokosmasse (ca 200 gram).
Du kan også bruke sukrin eller sukker. Jeg har ikke sukrin, så jeg tester uten, også uten sukker forøvrig.
Dette skal stå kaldt 1-2 timer. Jeg la det i en ildfast form og lot dette stå i kjøleskapet. Form deretter til biter, bruk gjerne to gafler og dypp i smeltet kokesjokolade (mørk, gjerne høy kakaoprosent).

Oppbevares kaldt. Enten fryser eller i kjøleskapet. Om det blir godt tror jeg det blir kjøleskapet:P

Du finner mange oppskrifter på dette på nettet. For å si det mildt, det florerer nærmest.

:)

No comments:

Post a Comment