Friday, December 13, 2013

Taco Republica :)

Taco republica!

Nytt sted, spennende konsept og ganske ok utført. Prisen er ikke for høye og du kan selve velge hvor mye du ønsker av hver rett. Du får også sjansen til å smake på litt forskjellig:)

Da vi kom var det ganske fullt, men jeg har lest i Aftenposten at det var opptil to timers kø, så jeg var rimelig fornøyd med at vi fikk bort etter ca 30 minutter. Men jeg vet ikke om jeg er helt enig i alt de skriver. 

 


Et noe shabby bilde av menyen...

For å forklare menyen litt er det basert på småretter som kan deles og porsjonsretter. Er man litt sulten kan man gjerne dele 2-3 småretter og velge 4-5 av "hovedrettene".

Taco med biff, litt kjedelig og tam smak.
Taco med lam og koriander, kunne vært litt mer smak og futt i den, men den smakte forsåvidt godt nok. Den var krydret med noe godt i alle fall.

"Juletaco" med svinekjøtt, smakte litt ribbe. 

Til hver rett følger det også med en salsa, disse kunne det også vært litt mer futt i. Det virker som om sterkhetsgraden dessverre er tilpasset norske ganer.

Tre tacoer og tre forretter på deling og to øl kom seg på 350,- Helt ok. Mett ble man også. Det er nok billigere å spise taco hjemme, men det var moro å teste ut noe nytt i Oslos matverden som etterhvert har blitt ganske stor. 


Alt i alt et hyggelig måltid, god service, noe smakte ganske godt, men generelt vil jeg ikke påstå at dette er en plass jeg kommer til å gå tilbake til. Selv om det ikke egentlig er noe å utsette på stedet foruten at det burde vært litt mer fart i maten. Men TOMMEL OPP uansett og jeg håper at det kommer flere steder som dette etterhvert!:=)

Hjemmesiden: http://tacorepublica.no

No comments:

Post a Comment