Tuesday, April 28, 2015

Postkontoret - Et frimerke og en pizza takk!

I det gamle postkontoret på Tøyen finner man det relativt nyåpnede Postkontoret. Det er folka bak Kulturhuset som har stått i bresjen for å få åpnet dette. Stedet tiltrekker seg masse folk og det er flott at byen vokser seg utover og at man finner steder som nettopp Postkontoret litt utafor selve bykjernen.

Vi stikker innom en torsdagskveld, jeg har informert mine venner om at det er en sjanse for at det er knapt med bord. Noe vi raskt oppdager. Dette resulterer i at vi må stå som noen gribber og kaste oss over det første og beste. Jeg spør hun som jobber der om de har vurdert en slags venteliste, men det var ikke noe de hadde planlagt, da det var mer en "first come, first serve" bar. Det hadde vært litt bedre, da ikke alle liker å sirkle rundt i et lokale, men man får bare ta skikken dit man kommer.

Etter å ha ventet i ca 20 minutter får vi kastet oss over ett bord. Menyer finner du i lokalet og mat pluss drikke bestiller du i baren. Det er praktisk og du får også betalt med en gang, noe jeg er et fan av. 

Menyen er ganske stor, og de har ca 30 pizzaer du kan velge mellom. Alt fra vegetar til kjøttmonstre. Utover dette har de kun ett par forretter å velge mellom. Det synes jeg er helt fint og jeg har også hørt at de var gode på pizza her. Etter du har bestilt får du en liten "buzzer" som lyser når du kan hente maten din. De har en liten "luke" hvor du henter maten. Med andre ord ikke noe fancy bordservering her. Også helt flott!

Pizzaen var kanskje litt godt stekt, men ikke brent. Og ja, jeg bestilte den som heter Tømmermann. Pepperoni, bacon og biff. Kjøttgilde! Størrelsen er fin og om man ikke er veldig storspist så er det mer enn nok til en person. Litt sparsomme med kjøttet, men ellers bra. Pizzasausen smakte veldig bra og det var også et lite hint av litt styrke i sausen. Pizzaen koster ikke mer enn hva de gjør hos andre konkurrenter, så det er forsåvidt helt greit. For min del må dette være en av de beste jeg har spist den siste tiden og jeg liker at det ikke bare er italienske pizzaer. Det skal dog nevnes at det er en tynn bunn du får, så det minner selvfølgelig litt om italiensk.

Innbydende, romslig lokale med sitteplasser både ute og inne. Det arrangeres også konserter her og de har dessuten to shuffleboard stående som man kan benytte seg av. Usikker på prisen.

Tommel opp for Postkontoret som tilfører Tøyen litt liv og røre. Hit tar jeg gjerne turen tilbake! Minus for at de kunne hatt en liten venteliste på enkelte bord om man vil spise. Helt greit at andre bord kan være førstemann til mølla, men for meg som misliker å se ut som en sulten gribb, hadde det vært bedre. Ellers bra. Prisnivået ligger på det samme som gjennomsnittet av Oslo, så det er ikke et billig sted å sitte en hel kveld, men dog, heller ikke det dyreste.

No comments:

Post a Comment