Friday, December 2, 2011

Nå gleder jeg meg til julematen!!:)

Julematen


Spar.no

Et vennepar invitert oss på ribbe, men da måtte jeg takke høflig nei.
Jeg spiser ikke ribbe før julaften, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. Jeg antar det er flere som holder julematen litt "hellig" for å si det på den måten.

Så lenge jeg kan huske har vi hatt ribbe, men dette krapylet nektet så klart å spise ribbe. Det skulle være koteletter (som da er samme kjøtt), en potet og kanskje litt saus og så skulle det hele deretter dynges ned med ketchup. Etterhvert som jeg vokste litt til og fant ut at ribbe ikke var det verste man kunne spise, så har jeg da kuttet ut kotelettene og ketchupen :)

Til ribba følger det med mammas hjemmelagde syltede grønne tomater (gjett om det er deilig), gresskar, rosenkål, dadler, epler, potet, saus og tyttebær. Har jeg glemt noe nå? Ja, så klart, og skjenning. For dere som ikke er trøndere så er dette da et tynt flatbrød som har en søt side (du må påse at du har den søte siden ned mot tungen). Kjempe godt !:) Så har mamma brygget hjemmelaget krydderøl som smaker himmelsk. Kanel, ingefær og så videre. Deilig. :)

Hva spiser du til jul?

Bildet er hentet fra spar.no

No comments:

Post a Comment