Saturday, November 12, 2011

Grilleriet - bob bob mat - god service - hyggelig lokale.


Kilde: grillieret.no


Grilleriet ligger i passasjen som fører opp til Youngstorget og passasjen minner meg litt om en sånn food court passasje. Stedet er ganske nyåpnet og ligger bra til. Lokalet har et noe rustikt preg over seg og et åpent kjøkken gir stedet et kult preg. Personlig likte jeg stedet veldig godt.

Rask service, de hadde ikke de to vinflaskene vi hadde sett oss ut, men var raskt ute med en ny anbefaling og denne fikk vi dessuten til samme pris som den andre. Skal egentlig bare mangle på en måte, tapte vel uansett ikke særlig mye på det.

Vi spiste 3-retters. Kamskjell i gresskarsupper som forrett. Suppa var ikke mer varm enn hva den trengte, det var også noen utrolig syrlig eplebiter i som jeg kunne spart meg for. Kamskjellet var godt stekt og passet bra til. Suppen var ok på smak og fargekombinasjonen var fin.

Hovedretten var hjortekjøtt. Og her kommer navnet på plassen inn i bildet, du smakte virkelig at kjøttet var grillet, noe som er litt uvant på en restaurant, men det gir også plassen en liten fordel om man liker grillet mat:) Hjorten kom med no løk, pastinakkpure med ett eller annet fancy grønt, en halvstekt potet (smakte ikke så gooodt), og en litt for bitter rødvinssaus som hadde trengt litt sitron og litt sukker - kanskje den hadde stått for lenge? Ikke vet jeg. Men kjøttet var godt, men tilbehøret sugde baklengs, foruten pureen, som var god. Ikke top notch, jeg ville kanskje gitt maten 3/6....og det er på grunn av kjøttet.

Til dessert hadde vi en sjokoladefudge med lakrisis - eller no i den duren, ganske spennende smakssammensetning, men det hele ble litt for ensformig, det hele manglet tekstur. Det var en liten bit med ett eller annet kjekslignende, men det holdt ikke med den ene smulen.

Men alt i alt - vi gikk rimelig fornøyde ut, prisen for 2 øl, ei flaske vin og 2 3-retters 1560,- Helt greit, men for 450,- forventer jeg nok litt mer enn det jeg fikk, så de må skjerpe seg på tilbehøret, sørge for at maten faktisk er varm og droppe grønne pyntestreker i pureen min!
______________________________________________________________
Hjemmeside: grilleriet.no
Jeg har lånt logoen fra hjemmesiden og endret den litt....

No comments:

Post a Comment